Devlet hizmetlerinin emin ve kesintisiz olarak elektronik ortamda sunulmasına imkan veren e-devlet kapısı ile vatandaşların çeşitli işlemlerin gerçekleştirebilmesi için devlet dairelerini gitme gerekliliğini büyük ölçüde ortadan kaldırdı.Bunlardan birisi de tapu işlemleri. Ilk adım olan tapu randevusu nasıl alınır? Sorusunu bu yazımızda cevapladık!
Tapu randevusu alma işlemi
Tapu işlemlerini gerçekleştirmek için tapu ve kadastro genel müdürlüğünden randevu alması gerekiyor. Kuruluş, bu aşamada tapu randevu sistemi kapsamında alo 181 ve e-randevu şeklinde iki farklı seçenek sunuyor.
İlk seçenekte alo 181 çağrı merkezini arayarak randevu alma imkanı sunulurken, ikincisinde ise web üzerinden gerekli bilgilerin doldurularak belirli birgün ve saat aralığında randevu alınabiliyor.
Bu durumda hangi seçeneğin tercih edileceği tamamen sizlere kalmış. Randevu almadan önce göz önünde bulundurulması gereken detaylar ise şöyle;
- Almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir, güncelleyebilir yahut iptal edebilirsiniz.
- Randevular seçilecek uygun tarihte ve saat aralığında, kimlik numarası ile alınabilir
- Randevu, malik yada yetkili temsilcisi tarafınca alınarak sadece bu kişilere ilişik hüviyet numarası için kullanılabilecektir.
- Yetki alanı dışı işlemler kapsamında buluşma, taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden farklı bir müdürlükte alınabilir.
- 1 yıl arasında aynı kimlik numarası için alınan randevu 5 kez gerçekleşmez ise 1 yıl arasında yeni bir randevu verilememektedir.
- Reel yada tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alma hakkına sahiptir.
- Aynı hüviyet numarası için alınan randevu 3 kez iptal edilirse, 3 ay içinde yeni bir randevu alınamaz.
Tapu işlemleri ile ilgili araştırma yaptığımda eksik kaynaklar yüzünden yapamadığım sizin paylaştığınız bilgiler ile eksiksiz tamamladım. Çok teşekkür ederimm 💯💯
YanıtlaSilYorum Gönder